søndag 3. januar 2010

2tusenOG10!

Da er vi vel hjemme etter en fantastisk nyttårsfeiring på Blefjell.
Det var klar himmel, fra morgen til kveld på fjellet - Fullmånen hadde selskap av titusener blinkende stjerner, minusgradene varierte fra 8-18 og humøret var stabilt og bra på alle 14 som bodde i hytta! God mat&drikke ble kjøpt inn, vi trodde at vi hadde tatt i vel mye - Men, det skulle vise seg før hjemturen i går at vi hadde klart å trykke i oss stort sett hver eneste Kcal som fantes i kjøle- og godteskapet! Vi har fått bra påfyll i "gode minner-boksen" og kommer i tillegg hjem med fulle mager og roser i kinn!


Ann Katrine og jeg gravde stien som førte ned til bålgropen hvor vi koste oss på nyttårsaften


På hyttetur, med strikketøy på lur!
Vi har gått lange skiturer, ogbåde vi voksne og barna har vært aktive fra morgen til kveld. Gravd bålgrop og akebakke, spilt spill, bakt brød, spist sjokolade, sovet mmm...




- og vi har strikket!
Jeg måtte ha med meg et håndarbeid, så det ble fortsettelse på strikketøyet jeg har holdt på med i julen.

Eivind ble riktig så inspirert, og hadde lyst å ta frem sine "gamle kunster". Jeg viste ham kun et par maskestrikk, før han tok over roret selv.. Og han fortsatte! Hehe.. De andre gutta på hytta skulle ikke være noe dårligere, så de ville også prøve seg. Det endte med at 3 voksne karer lot et lite, lilla strikketøy gå på rundgang - Hvilket endte i en ny gryteklut til hytta. Ann Katrine fikk også strikket et par runder, og Hilde heklet en delikat rosa kant rundt. Så nå kan svigermor glede seg til neste middagsmåltid som skal tilberedes - Med ny hyttegryteklut! Hehe..






***

I morgen starter hverdagen... nesten!
Det er planleggingsdag i barnehagen (tror jeg) så Christoffer (3) blir hjemme i morgen. Det blir dermed en litt redusert arbeidsdag. Jeg håper jeg får gjort litt innimellom, for det er litt som må ordnes og planlegges for tiden som kommer fremover.



Når det gjelder bilder skal jeg skal være med på Lions Utstilling allerede i Februar, i tillegg ligger det noen bestillingsbilder på lur - samt at noen tomme hull på Steam Kaffebarene sine utstillingsvegger må fylles opp. Jeg gleder meg til å komme i gang nå, og ettersom Hilde&Jeg har bestemt oss for at kveldsjobbing skal stå på planen kun når det til - Så ser jeg for meg at det blir mer maletid. 


Kjolene skal videreutvikles, vi må snart begynne å tenke på en vårkolleksjon. Det mangler ikke på idéer, og vi har drodlet litt på nyttårsturen vår - Så dette skal bli moro! 

Vi har noen bestillinger inne fra butikkene, og vi venter på flere. Vi har dessverre måttet si nei til flere butikker, dette er jo for oss et luksusproblem - Men, slik situasjonen har vært til nå har vi ikke hatt kapasitet til mer enn det vi har gjort. Så vi får se hvor veien går, og hvor mange venner vi får!

1 kommentar:

  1. Hei, og godt nytt åt.
    Så koselig det ser ut som dere hadde det på hyttetur.
    Og alle de koselige tingene dere fikk gjort da, skikkelig må-gjøre-på-hytta-ting......
    Blir gøy å se alt det fine du skal lage fremover....


    nyttårshilsen
    HegeT

    SvarSlett