tirsdag 19. januar 2010

Sovende helg...

Noen har sovende nattevakter, noen jobber vanlige arbeidstider, noen jobber turnus uten søvn mens andre tar det i rykk og harde napp! Det siste er vel hva som beskriver meg best, og denne helgen har jeg fått en deilig overdose søvn!

Stavanger = HERLIG!
Mor, småguttene og jeg dro til stavanger på fredag. Smågutta synes det er stor stas å reise på tur, til tanten - morfaren og de nydelige kusinene sine! Kusinene hadde fått hvert sitt hamster, og Christoffer (3) var veldig spent på å prøve fjernkontrollen (!!!) til disse. Mor og søster'n brøt ut i latter, og han skjønte ikke at dette lille dyret var 100% levende før han fikk se det!

Jeg får en herlig ro i kroppen når jeg kommer til barndomshjemmet mitt, og nyter at barna koser seg uten å kreve meg hele tiden. Så.. Jeg har SOVET! Hehe.. Det er akkurat som jeg har en "AV-PÅ"-knapp, og at den automatisk stilles inn på AV når jeg er borte fra de 1000 ting som venter på meg her hjemme.. Sikkert sunt for kropp og sjel! ..??




Litt jobb innimellom soveøktene.. 
Jeg skulle samle sammen utstillingen jeg har hatt på Steam Kaffebar i Stavanger siden sommeren, og fikk hentet bildene på lørdag. Det har vært veldig hyggelig å ha bildene i den populære kaffebaren, men det er vanskelig for meg å holde oversikt når avstanden er så stor at jeg ikke kan stikke innom for å få oppdatert solgte bilder mm. Så, jeg ble enig med Heidi (som har hatt bildeansvaret der) om å ta en pause frem til sommeren. Som sist sommer, så pakker jeg bilen med sommernyheter om noen måneder - Og har en ny utstilling over en kortere periode, slik at det ikke blir tomme hull på veggen når noe blir solgt.

OBS! Jeg har fortsatt bilder i Steams kaffebarer på CC-Vest, Sandvika Storsenter og Egertorvet i Oslo - Og har nylig hengt opp nye bilder for dere som måtte lure! 

***



Den lille lykkebutikken
Fredag formiddag var Hilde og jeg på innkjøp hos en forhandler som har litt "ting&tang". Vi tenker å ha litt gaveartikler i lokalene, i tillegg til klær og bilder. Vi lager jo en hel masse smått selv, mens det er kjekt med litt annet som krydrer tilværelsen og lager stemning.



På torsdag skal vi ta med popmusikk, malerpensel og dekkplast til Vøyenengtunet - For da skal veggene få ny farge! Hilde var så fin da hun gjenfortalte historien fra malerbutikken; "Jeg husker ikke helt hva fargen jeg skulle ha heter, men den har noe med "følelser" å gjøre..." Mannen i butikken hadde kikket skrått på henne, da hun heldigvis kom på navnet selv: REFLEKSJON!




Thomas har kjøpt inn gulv, og forhåpentligvis er dette på plass i løpet av helgen.. Det er ikke lenge igjen til 1.februar - Og vi har fortsatt som mål å åpne til da. Om ikke alt er på plass, så er vi like positive! Hittil har jo kundene kommet hit - Til huset her hvor jeg bor. Så, uansett blir dette mye mer kundevennlig enn det har vært til nå. Og, mye må jo gå seg til etterhvert! Vi gleder oss!


2 kommentarer:

  1. Så spennende med eget lokale.
    Blir sikkert kjempekoselig uansett farge og størrelse.
    Bare den lille standen deres på Lillestrøm-messa var jo fyllt med atmosfære....
    Og med litt påfyll på søvnsiden, kommer dagene fremover til å gå som "durasell-kaniner".....

    Onsdagshilsen
    HegeT

    SvarSlett
  2. Så trist at bildene dine forsvinner fra Steam Stavanger, men skjønner argumentene dine godt.
    Uansett, takk for koselige stunder mens de har vært der! Jeg har satt veldig stor pris på de, det er mye glede i bildene dine :-) Glad jeg har fått et par på veggen hjemme!

    Lykke til med butikk, høres veldig spennede ut. Håper jeg får sjangsen til å stikke innom en dag :-)

    Guro

    SvarSlett