onsdag 13. januar 2010

Drømmer, drodling og jobbing..


Først, men ikke minst:

Nye bilder på Steam Egertorvet




Fargene på disse bildene er ikke helt identiske med virkeligheten. Mulig det er kulden som vil vise seg, for bildene ser langt kaldere ut her enn de er i virkeligheten!

***


Det har vært noen effektive arbeidsdager i systuen de siste dagene!
Vi har fått flere ordre etter årsskiftet, og vi har en plan om å jobbe mer strukturert i det nye året. Foreløpig har det gått ganske greit, bortsett fra i dag...! 

Dagens systuehistorie:
Jeg brakk 4 (!!!) nåler i løpet av dagen, den nye overlockmaskinen måtte leveres inn til rep.. og div annet plunder. Vi jobber i systuen hjemme hos meg inntil vi flytter alt ned til Vøyenenga, og det er ikke store rommet. Den muntre og positive stemningen som vanligvis regjerer i systuen får en ny vri, og er til å ta og føle på, når det kommer en ulyd i en av maskinene! Jeg hørte først lyden fra overlock'en i dag, og så hvisket Hilde.. (ganske stille første gangen...) : "Hælv..e!!!"
"Uffda.." tenkte jeg i mitt stille sinn, ventet litt - Og snudde meg og så bort på Hilde... Ansiktsfargen hennes forklarte hele situasjonen: En stresset, ganske aktiv rødfarge! Jeg forble stille.. Så sa hun etter en kort stund: "Phuh.. Det gikk visst bra!" - Og vi var i gang igjen! Men, det varte kun en kort stund, før vi fikk en ny situasjon - Som endte på servicebordet hos sybutikken i sandvika! Maskinen skulle visst være klar-ferdig-gå til i morgen... HURRA!
______________________________________________





Nye kjoler hos Aneli


Vi kom i mål med det som skulle leveres til Aneli i dag, et par timer på overtid. Men, i mellom alle hendelser - positive og negative - så drodler vi og drømmer, om hvordan vi skal ordne oss i det nye oppstartslokalet. Vi har ventet på et låvelokale i snart ett år, men ettersom vi ikke har hørt noe om prosjektet på lenge så gleder vi oss nå til en liten "lykkebu". Det er på langt nær så hyggelig som det lokalet vi venter på/drømmer om, men - Vi skal få det riktig så fint likevel!

Aneli på Røa er forhandler av kjolene våre, og fikk årets første leveringer sist fredag og i dag. Tilbakemeldingene har vært helt vanvittig bra, og Liv ringte meg i dag og gjenfortalte hyggelige historier fra kunder som kommer innom - Som er kjempefornøyde med kjoler de har kjøpt tidligere, de vil ha mer.. Mer fra oss!
Jeg satt med tårer i øynene ista, da hun refererte til en god kunde de har (som er kreftsyk) - Som også har kjøpt bilder av meg tidligere - Hvor mye glede jeg hadde gitt, både til henne - Og flere av kundene. "Hva skulle vi gjort uten deg lille ElinPelin" gjentar hun ofte. Det er en gjensidig glede når man blir satt pris på - Og, jeg oppnår det jeg ønsker mest av alt;

Å smitte litt lykke og glede over på andre!



I tillegg til å levere kjoler til Aneli, har jeg lenge hatt utstilling av bilder i butikken. Jeg har også jobbet litt der, i ferier og krisetilfeller. Utrolig hyggelig butikk! Jeg får plakat- og skiltoppdrag fra damene i rosa. I dag ønsket de seg nye salgs-skilt, pluss et skilt de kunne henge utenfor døra som forteller kundene at hunder kan vente ute. "Hunde-skiltet" ble en barnslig variant, så noen tror kanskje det er en barnebutikk? Hehe.. Men, å tegne hunder på ekte vis er ikke noe jeg gjør hver dag. Og, jeg tenker jo at effekten blir desto større med et "hundesymbol" på skiltet - Så, da ble det som det ble:o))



Neste oppdrag..
Nå venter vi på metervis med pastellfarger som Sofies Villa på Nøtterøy har bestilt, inntil vi har det i hus skal vi sy kjoler til Litt Snob på Sandvika Storsenter og Josefines på Gol. Vi har fått nye bestillinger via nettbutikken, og i tillegg gleder vi oss til å sy NYHETER som vi tar med til vår egen lille lykkebod. Vi må også gi tilbakemelding til flere butikker som ønsker å ha kjolene våre i butikkene...Vi har noen ubesvarte mail i innboksen, som vi dessverre må si nei til - Vi er jo bare 2 små damer, som vil mye - Men, ikke rekker alt!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar