lørdag 3. juli 2010

Sommerferiemodus?

My home is my Castle 

Jeg husker fra gamledager at, ferie - Det var toppen av lykke! ...Fri, gjøre alt og ingenting!
Som selvstendig næringsdrivende er det annerledes å "beskrive" ferie. Det høres kanskje rart ut; Jeg ELSKER jobben min - Og har litt ambivalente følelser ifht å ta ferie. Jeg har hørt at det er lurt å kople av og tenke litt på annet.. Ikke minst ha tid til familien! Så derfor stenger vi butikken et par uker, for å gjøre andre ting enn å jobbe. Det ska bli deilig å ha ferie, uten at jeg flykter inn i arbeid etter at barna har lagt seg, så derfor må vi også reise bort for at jeg skal ta FERIE. Min arbeidsplass nr 2/mitt atelier er hjemme, etter at huset sover, så da klarer jeg ikke helt å kople ut før vi er et annet sted!


Hjem kjære hjem!

Når sommervarmen er her, er det selvsagt tid for å kose seg ute. Vi kjøpte et hagemøblement da Stian var baby, som alltid har vært for stort til verandaen:

Møblene er forsåvidt ok, men jeg var klar for å fornye nå og legger det ut på Finn.no. Kanskje noen andre trenger akkurat disse møblene?

Så...


 ..jeg tok en runde i nærmiljøets butikker, for å finne et passende opplegg i plastrotting, men det jeg likte kostet MYE penger. Så, jeg dro ut den gamle senga til Thomas (som jeg malte for et par år siden) og fylte den opp med puter og tepper. Phuh - Det ble en liten treningsøkt i seg selv! En midlertidig løsning, inntil møbelsalget er i full blomst - men, jeg må innrømme at jeg syntes det ble riktig så trivelig! Jeg har laget nye puter, grunnet verandainspirasjonen:


Jeg har ikke dedikert noen av putene til sommersengen min enda, men tatt de med til butikken på Vøyenenga. Det er ikke umulig at noen av dem havner hjemme hos meg om kort tid, 3 ble solgt første dagen de ble stablet på pute-hyllene!

Sommerbilder, bryllup og diverse..
Det har kommet noen nye bilder til nettsiden og galleriet, men de har flydd fort ut som gaver til brudepar og andre som pusser opp huset sitt. Jeg er takknemlig for hvert bilde som blir solgt, og er glad for at bildene mine faller i smak hos mange der ute! Jeg ELSKER å male, og nå som Hilde&jeg har fått vårt kjolefirma på heltid blir det naturlig mindre maletid. Men, jeg sniker til meg en time her og en time der - Og er i en periode nå hvor jeg gjerne skulle hatt mere tid til å videreutvikle bildene. Ingen bilder blir like, men at folk kjenner igjen uttrykket mitt er positivt. Jeg jobber med det, at særpreget skal opprettholdes - Men, det blir mindre hjerter fremover.. Jeg er litt hjertemett etter en lang periode med hjerter på bilder&klær.

Nå er det natta.. jeg skal til vårt sommersted på Larkollen i morgen, så sengen roper!

Glad sommernatt fra Elin 

1 kommentar:

  1. God sommer og ferie Elin:)
    Jeg skulle kommet innom dere, men er i husoppussing..Tiden strekker ikke til:/
    Men nyt ferien og kos deg maks:)

    Klem

    SvarSlett