onsdag 28. juli 2010

Et par nye malerier..

Maleprosessen krever tid, og jeg laget ferdig grunnarbeid på et par bilder før ferien. Disse må tørke, sprayes og tørke.. Før jeg legger på detaljer og finish.. tørke.. og kanskje enda mer finish!

 Sommerfuglenes vakre visdom!
Det er ikke lett å se på bildet, men bak sommerfuglene er det en kvist 
- Hvor hver gren ender i et ord som er viktig å ta med seg!

Det er alltid spennende å se hvordan bildene utvikler seg, for ofte blir resultatet annerledes enn det som var planen. Noen dager er gode maledager, mens andre dager må jeg bare vaske penselen rett etter jeg har kommet i gang - For den vil innimellom en annen vei enn meg! Men, da hjelper det å sove på ideene en natt eller tre!

Oppussing..
Noen ganger må bildene ned fra veggen, for det er noe som "skurrer". Det er derfor jeg ikke har bilder som jeg selv har laget hjemme, da blir jeg liksom aldri "ferdig" med dem. Bildet under hadde jeg hengende på veggen hjemme et par uker (det er fra 2009) så bar jeg det opp til maleloftet, og i dag ble det "pusset opp" litt:


..og finish!
Jeg har også fått ferdig et par av bildene jeg begynte på før sommeren, og nå må jeg ta tak i bestillingsbilder før jeg kan la inspirasjonen flyte fritt igjen!

" Livets røde tråd"

Og mitt yndlingsmotiv, fordi denne stemningen med en god kopp kaffe er
FANTASTISK!

Glad sommerhilsen fra ElinPelin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar