mandag 26. juli 2010

Kaste, rydde og ordne!

Da var ferien over for denne gang, vi var i Larkollen siste helgen og hadde deilig vær på lørdag.. En av de få soldagene i bikini!

Nå er det tid for å ordne hjemme, og jobbe litt i systua igjen!

Jeg var i systua sist uke også, men nå er Hilde også tilbake og ”det blir goe’ gang” som man ville sagt i stavanger. Oversettelsen vil kanskje bli noe sånt som:

”Det blir bra jobbing nå”..
”Da blir det gass”
..eller kanskje noe sånt som – ”Da skjer det ting!”

Hjemmeordnings!
Jeg har vist frem kurv-bokhyllene som jeg har ”savnet” i stua mi lenge. Jeg visste ikke at det var akkurat disse jeg savnet, men stua har fått et mye lunere preg nå – Og det var i bunnen dét jeg savnet!

I dag var det soverommet sin tur!
Vi flyttet soverommet til kjelleren for noen måneder siden, og jeg har savnet mer plass til klær. Jeg skjønner ikke hvordan jeg klarer å spare opp til så full garderobe, jeg synes stadig jeg rydder og leverer til Frelsesarmeen – I takt med at jeg shopper mindre. Mulig jeg har en fantastisk evne til å fortrenge nye innkjøp?

Stolen er fra søndagens auksjon, bildet er malt av meg (det er min niese Julie som er modell),
døren fra 2008 auksjonen og klærne er diverse..

Jeg har, nok en gang, ikke hatt en klar plan på hvordan jeg skulle løse plass-problemet – Men, etter helgens auksjon i Larkollen ble jeg riktig så inspirert til å utvikle en hyggelig garderobe!

Larkollukas auksjon 2010

Bare bruk, ikke kast!
Jeg var på Larkollukas auksjon for 2 år siden - veldig moro!
Døren som nå er skilleveggen til garderoben ble innkjøpt der, samt kjøkkenbordet som samler familien til middag nesten hver dag er også derfra. Døren har stått som en ”dekorasjon” i gangen nede i 2 år, planen var å gjøre den om til bord.. Men, nå har den altså blitt den ”nye” garderobens skillevegg!
Stolen i forkant (bildet over) ble innkjøpt på søndagens auksjon (for 20 kr), og jeg må bare innrømme at jeg har en slags ”stol-fetisj”. Jeg digger gamle stoler! Jeg skal telle en dag, hvor mange ulike jeg har i huset mitt. Altså, (nesten) ingen er like – Og det er kult! I tillegg kjøpte jeg inn litt småting som jeg har brukt i inngangen, viser dette senere – Kameraet er tomt for strøm.. men jeg kjøpte en gammel bondestol (50 kr) – Et par små melkespann (50 kr per stk) og en gammel bruskasse (40 kr) samt et par gamle skipstau. Alt sammen er fylt med minner og nostalgi, og er så langt fra vårt bruk&kast samfunn som vi kan komme! Jeg har vanskelig for å forestille meg at vi går på auksjon for å kjøpe Ikea, Skeidar eller Bohus om noen år – Men, hvem vet.. Kanskje kommer det en tid for det også?

T-skjorter, bukser, kjoler, gensere, skjorter, hekletøy fra mor og mormor.. Fra 2004-2010..



NB:
I morgen eller på onsdag kommer et par nye bilder som skal til utstillingfor salg samt bilder av inngangen min - Med godbiter fra helgens auksjon:o))

God natt fra meg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar