lørdag 5. desember 2009

Travel julemåned..



Desember er deilig, så fremt man tar seg tid til å nyte den! Det er travelt for de fleste av oss, og jeg tror hvert år at jeg har SÅ god tid før det blir jul - MEN, plutselig er det liksom desember! Her på Rykkinn daler snøen ned, og barna har laget snømann i hagen i dag. De ELSKER jo virkelig vinteren!

Ájour?
Julegaver og storvask? Ehhh.. Noe er unnagjort, og lykke er at de to søte vaskefolka som er hos oss annenhver uke kommer til oss like før jul - Så der får jeg god hjelp! Jeg er glad i å vaske selv, men det er deilig å få hjelp til det jeg ikke alltid rekker; Inni alle kroker og kriker, vinduer, oppå bilder, vegger mm. De siste årene har jeg vært i en juleboble fra november til januar (mtp jobb&bilder), og dette året er det glade kjoler i tillegg til bilder som står på planen. Jeg er sånn passe klar med de fleste bestillingsbildene, men Hilde&jeg er litt på etterskudd med levering av kjoler. TTT=Ting tar tid!
Vi har planer om noen flere doble skift de kommende ukene, og er bare SÅ inspirert og begeistret over mottakelsen og starten vi har fått på vårt lille prosjekt!

Litt "avkopling"!

I går hadde jeg en alene-hjemme kveld, Hilde måtte ordne til pinnekjøtt-lag som vi er invitert til i dag. Jeg jobbet litt på egenhånd etter at barna var i seng, men plutselig måtte jeg bare "være litt "gæærn og gjøre noe annet enn det jeg egentlig skulle - En slags avkopling fra oppdrag som venter;

Hilde er utdannet innen søm, så det er hun som har stått for sammensying av kjolene. Jeg har bidratt med alt annet, men akkurat på "Overlock" har hun vært adm.dir. Vi erfarer at vi kanskje kan bli desto mer effektive dersom jeg også kunne tatt litt kjolesøm, men før jeg tør samarbeide maskinen om kjoler som skal ut i butikkene - Må jeg ØVE!

...Så, i går hadde jeg derfor noen kvalitetstimer med øving - Og satte sammen min egen kjole:
MIN ALLER FØRSTE helt på egenhånd!

 

I all beskjedenhet, skal jeg innrømme at jeg ble riktig fornøyd - Dette var KJEMPEGØY! Hurra!
Og litt reklame: Legg merke til tilbehøret! Pulsvanter og leggvarmere fra oss, og knalltøffe Vintage-støvler kjøpt hos "Litt Snob"!

Da jeg skulle levere en kjole hos Aneli i dag, et hasteoppdrag, hadde jeg på meg kjolen min da jeg kom til dem. De ble superbegeistret, og har bestilt disse til butikken. Vi hadde en lang samtale om leveringstid - Så nå kommer det ikke noe nytt til Røa-damene før etter jul... Først må vi lage ferdig til dere som venter! :o))

Vel hjemme etter en time hos Aneli-damene mine, ventet mor og barna. Mor skal være barnevakt når vi skal i pinnekjøttlag, og hun hadde (som vanlig) med seg gaver! Hun er fantastisk flink til å strikke&hekle, og klarer aldri vente med å vise oss hva hun har laget (jeg tror egentlig at dette skulle være julegaver). Jeg ler litt av henne for det, for det er jo skikkelig barnslig - På en sjarmerende og søt måte. Litt slik kanskje de fleste av oss er; "Se hva jeg har laget til deg! Likte du den?"



Jeg elsker alt mammaen min lager, og denne gangen var det en rålekker strikkevest hun kom med til meg og noen tøffe gensere med luer til smågutta. Vesten fikk jeg beskjed om at hun godt kunne ta bestilling på, dersom noen ønsker seg en slik:o) Så, ta kontakt med meg dersom du ønsker deg en!

Nå skal jeg på pinnekjøtt-fest til Hilde&Arne i min nye kjole!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar