tirsdag 24. november 2009

Orden i sysakene!

Dagen har vært fyllt med kreativitet, men vi har kanskje ikke vært like effektive som vi pleier Hilde&jeg. Det er litt administrative ting som skal ordnes, jeg hadde et par bestillingsbilder som måtte bli ferdige samt at telefonen ringer, og det plinger på døra..




Orden i sysakene!

Hilde kom til meg på kvelden, for vi har tusen ting å gjøre - og har funnet ut at for oss er det ikke lenger bare et ordtak å ha orden i sysakene! Hehe.. Hilde blir stadig forundret over at jeg har ryddet og funnet opp "nye systemer", og må rett som det er spørre; "Elin, hvor har du lagt...??!".



Jo flere baller i luften, desto større er behovet for å rydde og få oversikt. Jeg hørte av en psykologkollega jeg hadde da jeg jobbet som legesekretær på Friskvernklinikken at:

Dersom man har mye "kaos" på innsiden, har man større behov for å ha orden på utsiden!

Og med det må jeg da tilføye at, jeg tåler rot (og alt annet som kan tilføyes under dette) 89% bedre enn jeg gjorde for ca 2 år siden.. Og, jeg tåler rotet 95% bedre enn jeg gjorde for 3 år siden! Men det stopper nok der, jeg vil ikke tolerere rot&kaos 100% -for da mister jeg jo oversikten! Årsaken til at toleransegrensen er flyttet, hører antakeligvis med at jeg har det bedre på innsiden!? (Eller fordi jeg ikke har tid til å rydde så mye?) c",)


Pauser

Det er mange som får med seg at jeg har travle dager for tiden, og flere som lurer på når jeg sover. Jeg tenker at jeg kan sove "senere", men det blir med tanken! Jeg legger meg sent, fordi jeg ELSKER å sitte oppe alene på kvelden - Helt stille! Men, jeg sover noen timer - og supplerer ofte med en cowboystrekk på sofaen når barna ser barne-tv, og jeg henter masse energi på trening! Men, noen ganger blir det litt mindre søvn enn jeg har planlagt - Slik som det ble denne helgen hvor jeg var barnevakt, Thomas var på jobb og diverse andre søvntyver&energitappere snek seg inn i tiden min. I går og i dag har jeg vært ordentlig sliten, og kjente på kroppen at en ellers så glad spinningøkt ikke var hva kroppen ville. Ettersom jeg er instruktør er det ikke bare å "late som" jeg trener, for hvis jeg skal inspirere andre til å gi max må jeg selv gjøre en innsats i fronten der! Så jeg ringte min Spenst-sjef og sa det som det var - Ingen hvite løgner, men jeg sa bare at jeg var sliten... at jeg trengte å ta en hviledag. Og det var deilig... I morgen starter dagen med en treningsøkt, men den er litt mer skånsom - Det er en seniortime, hvor det er "strengt forbudt" å spille høy musikk (les: "Vi er gamle, men vi hører ikke dårlig!"). En kjempetrivelig gjeng, og jeg føler meg nesten litt som Kari Jacquesson der jeg instruerer! Hehe..

KONKLUSJON:

Det er viktig
  • med mange glade baller i luften, inspirasjon og positive hverdager!
  • å gjøre noe man trives med, få nok søvn&hvile og omgåes positive mennesker!
  • å få dagslys, mosjon og frisk luft i denne mørke tiden!
  • å spise god, nok og riktig mat!
  • å ikke love seg bort til mer enn man har kapasitet til!
  • å lade batteriene - Slik at man har overskudd til alt det glade!
***

Bilde: Hemmeligheten bak lykken er å være god venn med seg selv!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar