onsdag 6. oktober 2010

Søvn og regn..

Det eneste vi ikke får gjort noe med - Er stort sett været!



Søvneffektivitet!?
Høstferien har inntatt kroppen, og jeg kan ikke huske sist jeg SOV så mye (og godt) som jeg har gjort de siste dagene! Jeg har vært på ferier og turer i det siste, men har liksom ikke SOVET så mye. Det er deilig å sove, men innmari ineffektivt!

Da guttene mine var bittesmå lærte jeg at: "Søvn avler søvn!". Det er godt når de små får sove mye, de trenger det. Men, jeg er litt i tvil om jeg egentlig trenger alt den søvnen jeg har drømt meg bort i de siste døgnene? Drømt kule drømmer, men gått glipp av masse hverdagstid! Altså, vi snakker 10 timer i døgnet... Mmmm... Tenk alt jeg kunne fått unnagjort de timene jeg sov ekstra! Gleder meg til å bruke de timene jeg samler opp nå! (Har hørt at det ikke går an å "samle opp" søvn, men det er jo lov å håpe!)

Tusen prosjekter
Det kanskje én viktig verdi i søvnen jeg tillater meg nå, og det er at jeg forhåpentlig jobber med (på et slags planleggingsnivå) og bearbeider de tusen prosjektene jeg har lyst å fange ned når høstferien er over. Mye skal gjøres, og jeg gleder meg som et lite barn til å komme tilbake til jobben! Glade dager i systua, og bilder som venter på loftet.. Oktober.. November og plutselig jul! Nei, ikke så fort - Vi må stoppe opp litt! - Sove, men også hvile i våken tilstand så vi rekker å få med oss alt som skjer i hverdagene før julerushet er i stua!

Håper dere nyter høstdagene, med været - søvnen - og hva de ellers har å by på!

Drøm Søtt!

***

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar