mandag 1. mars 2010

Varme og hvile!

Onsdag morgen dro vi tidlig avgårde til flyplassen, vi skulle reise til Egypt og etter noen dager med intens jobbing i forkant hadde jeg ikke faatt reisefeberen i kroppen foer jeg pakket kofferten kl 1.30 natt til onsdag..

Trøbbel i tårnet!
Jeg klarte å glemme telefonen hjemme, det oppdaget jeg da vi var i Oslo - Og det var for sent å snu. Den er kjekk å ha selvom det er ferie, og jeg må i skrivende stund si at jeg savner den veldig! På vei til flyplassen hadde vi ca 15 stopp, Christoffer måtte bommelibom (eller, det kalles kanskje bommelom?), og det ble en kald fornøyelse for en liten stump i 25 minusgrader (langs hovedveien)! Da vi kom frem til Gardermoen var flyet forsinket, og vi måtte vente i 9 (!!!) timer da vi endelig fikk beskjed om at vi kunne entre flyet. I løpet av de timene hadde Thomas også hatt noen runder på toalettet, og Stian kastet opp dagens inntak ca 2 meter før inngangen til flyet. JepsiPepsi for en start!

Nå er vi her, det er deilig! Men; Vi er 10 stk og bakteriene som lagde trøbbel i starten forplantet seg videre til tante Trine, og etterhvert bestemor, som mistet noen soltimer fredag og lørdag. Jeg, som ikke har hatt tannverk siden jeg rotfylte en jeksel for 3 år siden, har hatt et par søvnløse netter med Karius og Baktus' hammer i høy aktivitet! Men.. Solen skinner!

Deilig tempo
Det er snedig å observere hvor annerledes livet er i varmens land. Tempoet her tilsier at antall hjerteinfarkt eller økt cortisol (kroppens stresshormon) nok er relativt lavere enn i norges vinterland! Her jobber de, men de får ikke gjort på lagt nær så mye på kort tid som vi nordboere gjør! Det resulterer også i at vi som turister jekker litt på kravene. Vi har bedre tid. Ok - Vi er på ferie, men likevel.. Vi har litt å lære av disse menneskene! Men, jeg undres; Kanskje jobber vi i høyere tempo for å holde varmen? Eller for å få tiden til å gå fortere frem til sommeren?

Og hva bruker man så tiden til?
Jeg får dessverre ikke lagt ut bilder for å vise dere stemningen her nede, men de kommer om 2 dager når vi vender nesa hjem igjen - Og da er det tilbake til den norske hverdagen.

Vi storkoser oss her; Jeg har kommet halvveis i Camilla Lackbergs bok "isprinsessen", strikket ferdig et par armer som skal brukes på linkjoler som kommer til butikken så snart vi kjenner vår i luften.. Og ikke minst må jeg kommentere at jeg har doblet søvntiden mens jeg har vært her! Å sove ca 11 timer i snitt per døgn er deilig for kroppen, så nå er batteriene straks fulladet! Barna har fått nye badedyr, svømmeføtter og nyter livet uten lue&skjerf! Thomas skal surfe i morgen, og i går var vi ute i halvveis storm og snorklet over vakre korallrev! Kroppene har fått en deilig dose D-Vitamin med brunfargen, og vi nyter dette tempoet - Så lenge det varer!

NB: Uten telefon, men jeg er innom mailen - Så send meg gjerne en e-post eller kommenter på bloggen - Så hører du fra meg! Ellers er jeg hjemme på
torsdag - Og håper jeg finner telefonen, som forsvant i et tidlig morgenkaos før vi dro på tur!

SolKlem fra Elin

1 kommentar:

  1. Kos dere masse :o)
    PS! Har sendt melding på den igjenglemte telefonen - Dere var savnet som reisefølge til Maspalomas.
    Snakkes plutselig :o))

    Toli

    SvarSlett