søndag 22. august 2010

Manglende kommunikasjon gir rom for misforståelser..

Innimellom tar følelser overhånd, og man gjør ting uten å tenke seg om på forhånd. Det er ikke sikkert at alle er skrudd sammen slik, men jeg har dessverre en slik egenskap - og den skulle jeg gjerne vært foruten. Jeg håper jeg lærer på min vei, uten for mange fallgruver - At, når jeg har en knute av følelser så skal jeg bruke litt tid til å knytte den opp fremfor å kaste ut knuten med edder og galle!

Tanken bør komme før handlingen!
Jeg skrev et innlegg i går, som hadde utspring i misforståelser grunnet manglende kommunikasjon. Jeg var barnslig, sur og hadde et behov for å ytre min mening. Istedenfor å ta en telefon til den det gjalt, så spyttet jeg ut litt gruff her. Uff. Jeg har i dag hatt en lang prat med damen det gikk utover, og for dere som fikk med dere dette innlegget så må jeg bare si at jeg har bedt damen om unnskyldning for min lite gjennomtenkte oppførsel. Jeg skulle heller tatt en telefon fremfor å trekke egne slutninger, men det var jeg ikke tøff nok til..
Det ble en hyggelig samtale, og det ble en god måte å knyte opp knuten på - En måte jeg skulle valgt før følelsene tok overhånd.. Hensikten med denne bloggen er jo å spre positive budskap og inspirasjon, og det er langt fra noen positiv hensikt å servere en knute som generelt sett er av liten intresse for dere som søker etter hyggelige ting på nettet! Beklager!

"De menneskene man møter på vei opp, møter man også på vei tilbake!"

Elinklem

1 kommentar:

  1. Kjære Elin-Pelin :-)
    Du er bare en herlig søt vakker Engel da :-)
    Du sprer glede og latter og jeg har alltid digget deg!
    Du lever og du lærer :-) Herlig :-)

    Den største egenskapen vi mennesker kan tilegne oss selv er at vi kan erkjenne våre egne "feil og mangler". Det er det som gjør at vi kan endre, utvikle og vokse.

    Min mormor var en mester i å forstå menneskene. Hun ga betingelsesløst til alle uansett.

    Hun lærte meg tidlig: "Tro ikke alt du hører, si ikke alt du vet, da sparer du mange bører på sinn og samvittighet"!

    En annen hun "matet" meg med i hele oppveksten var: Snakk til og aldri om! Våg å vær ærlig våg å si alltid det du føler og mener til den det gjelder og la det forbli der :-)

    Gleder meg til å se deg igjen SOLA :-)

    Gladidegklem fra Nøtta på Nøtterøy :-)

    SvarSlett