onsdag 14. juli 2010

Inspirert..

Stavanger er bare Sommerbyen med stor S!


Kanskje det er fordi dette er fødebyen min, at jeg fortsatt har en del av hjertet mitt i stavanger? Jeg bodde her til jeg ble 4, så jeg kan nok ikke kalle meg en ekte Siddis. Men, en del av meg hører liksom hjemme her.. likevel. Mens jeg jobbet i Telenor (1997-2003), som selger og etterhvert coach, jobbet jeg i byen flere perioder. Det ble et par flaue episoder, hvor jeg med min stavanger-dialekt måtte spørre meg frem - Etter steder som er lett for en ekte Siddis å vite hvor er. Eks: "Hvor er apoteket?" eller "Hvor kjører jeg for å komme til Randaberg?"

Folk er utadvendte og hyggelige, stemningen er upåklagelig!
Jeg har selvsagt vært en tur innom Steam Kaffebar, byens beste kaffested! Jeg hadde utstilling i kaffebaren i fjor sommer, men det ble tungvint å ha utstilling så langt unna hjemstedet mitt. Vanskelig å ha kontroll på hva som ble solgt, samt fylle opp vegger som ble tomme.



Kreativ bydel!
Byens Vestside (tror jeg det er?) har blitt renovert, og fått et ordentlig retro-preg! Det er en liten del av byen, som preges av kunst og design. Jeg var innom en butikk på mandag, som tydeligvis sydde og designet sitt eget. Jeg kjøpte meg et hårbånd, og ble veldig inspirert! Jeg KOSER meg med ferie, men blir rastløs av å gjøre ikke noe. Ref forrige innlegg, så kjeder jeg meg absolutt ikke - Men, etter å ha lest ferdig ukens bok begynte fingrene å "klø". Så jeg fikk låne søsterens symaskiner i dag, og satte inspirasjonen ut i livet! Jeg har laget 5 hårbånd, og flere ligger på vent.


Jeg har ikke med kameraet mitt, så bildene er av ymse kvalitet. Det er tatt med min nylig innkjøpte I-Phone, som jeg gleder meg stort til å bruke. Abonnementet virker ikke før 21. juli..


Jeg fikk låne min niese som modell. Disse hårbåndene kan passe både små og store - Gutter og jenter.




God natt fra Elin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar